לקוחות יקרים בימי חול המועד פסח לא יינתן מענה טלפוני וקבלת קהל
אספקה בין 2 - 7 ימי עסקים
בקנייה מעל 200 ₪ משלוח חינם עד הבית
בקנייה מעל 100 ₪ משלוח עד הבית ב – 19.90 ₪

אינטרסן מגדלים מותגים

אינטרסן מגדלים מותגים

השיניים מתחילות לצמוח? הגיע הזמן לרכוש לבייבי שלך נשכן

בקיעת השיניים היא מהשלבים המאתגרים לתינוק ולהוריו, מאחר שעם כל השמחה, במקרים רבים מדובר בהליך כואב, המלווה בבכי רב ולילות לבנים. איך מקלים על כאבי בקיעת שיניים, איך שומרים על היגיינת הפה בתינוקות ולמה אתם צריכים להצטייד בנשכן? כל התשובות בהמשך!

השן הראשונה הבוקעת בפיו של תינוק היא ללא ספק אירוע מרגש ומשמח, אבל גם כואב, לתינוק ולסביבתו. בכי בלתי פוסק, לילות ללא שינה וסירוב לאכול, יכולים להיות רק חלק מהתסמינים של בקיעת השיניים.

החלוצה היא תמיד שן קדמית, לרוב בלסת התחתונה. לקראת בקיעתה, תראה נפיחות בחניכיים ובהמשך נקודה לבנה במרכז, היא השן. לאחר בקיעת השיניים הקדמיות התחתונות, יחלו להופיע גם העליונות ובהמשך השיניים האחוריות.

בקיעת השיניים מתרחשת בין גיל שישה חודשים לשנה. מרבית התינוקות יצמיחו את כל 20 “שיני החלב” (השיניים הנשירות) שלהם, עד לגיל שלוש. התחלופה בין השיניים הנשירות לקבועות, מתרחשת סביב גיל שש.

איך מקלים על כאבי בקיעת שיניים?

כל תינוק עובר אחרת את בקיעת השיניים. יש בהם שכמעט ואינם סובלים מכאב או אי נוחות, אחרים יגיבו באי שקט, בכי ועצבנות, יתקשו לישון בלילה, יסרבו לאכול ויפתחו תופעות כמו נפיחות ואדמומיות בחניכיים, ריור יתר ולעיתים גם כאבי אוזניים ושלשול. 

להלן כמה דרכים להקלה

  • נשכנים – אחד העזרים הבסיסיים להקלה על בקיעת שיניים בתינוקות הוא הנשכן, אביזר העשוי מסיליקון או פלסטיק. התינוק יכול לנשוך את הנשכן, לגרות את החניכיים ולהתמודד עם הכאב. חשוב שנשכן לתינוק יהיה בעל אחיזה נוחה ומותאם לגודל הפה של התינוק.
  • אוכל קר – כמו בכל מקרה של נפיחות וכאב, גם כאן, מגע של קור יכול לעזור ואפשר להציע לתינוק מזון שהוקפא (ומתאים לגיל), להרגעת החניכיים.
  • עיסוי חניכיים – עיסוי עדין של החניכיים באמצעות האצבע, יכול לסייע גם הוא להפגת הכאב, בהנחה שהתינוק מסכים לכך ומשתף פעולה. 
  • עיסוי גוף  ורגליים – עיסוי ככלל, הוא שיטה טובה להרגעה והפגת מתח וניתן לעסות את כפות הרגליים של התינוק, באזורים הקשורים על פי הרפלקסולוגיה לאזור הפה. חשוב לקבל קודם הנחיה מקצועית בנושא, או לפנות למטפל מומחה.
  • משככי כאבים – כמוצא אחרון, במקרים קשים, ניתן לשקול, בהתייעצות עם רופא הילדים, מתן משככי כאבים ואם ניתן, להעדיף תכשיר טבעי. יש לדעת שתכשירים המכילים בנזוקאין, שבעבר שימשו לטיפול בכאבי בקיעת שיניים, אסורים כיום לשימוש.
  • פעילות להסחת דעת – בנוסף על אלה, הסחת דעת טובה, תמיד עובדת וזה יכול להיות משחק, ריקוד עם ההורה לצלילי מוסיקה, טיול בחוץ במנשא והרבה מגע ותשומת לב. הם אולי לא יעלימו את הכאב, אבל יקלו על ההתמודדות.

שמירה על היגיינת פה בתינוקות ופעוטות

כדי לשמור על היגיינת הפה של התינוק ששיניו מתחילות לבקוע, מומלץ שלא לאפשר לו להשתמש בבקבוק הפורמולה או בשד של האם, כתחליף למוצץ בשעות הלילה.

בנוסף, עדיף שלא לתת לתינוק שתייה ממותקת ולהעביר אותו מיניקה לשתייה בספל פתוח בהקדם האפשרי, לשמירה על בריאות השיניים.

על פי איגוד רופאי השיניים העולמי, מומלץ לערוך את הבדיקה הראשונה לתינוק אצל רופא שיניים, כחצי שנה מבקיעת השן הראשונה.

צחצוח שיניים לתינוקות וילדים

קצב בקיעת וצמיחת השיניים, משתנה אמנם מתינוק אחד לשני, אך חשוב להקנות הרגלי צחצוח שיניים, כבר בבקיעת השן הראשונה. עששת, יש לדעת, יכולה להופיע גם בשיניים של תינוקות.

לניקוי השיניים הראשונות, ניתן להשתמש בגזה רטובה או באצבעון סיליקון מיוחד לניקוי שיניים, עם מים בלבד, כשהניקוי יכול לכלול גם עיסוי עדין של החניכיים.

עם התפתחות והתרבות השיניים, יש לעבור למברשת שיניים רכה המותאמת לתינוקות. לקראת גיל שלוש, הילד אמור להיות מסוגל לצחצח עצמאית, אך בהשגחת מבוגר ובמברשת המותאמת לגיל. עד גיל שש, במקביל לעידוד הילד לעצמאות, חשוב שההורה יצחצח את שיני הילד, פעם נוספת.

בנוסף, חשוב, גם לבריאות השיניים, לצמצם את צריכת הסוכר של הילד, להקפיד על תזונה נכונה ולבקר אצל רופא השיניים אחת לחצי שנה, החל מגיל שנה.

מברשות ומשחות שיניים לילדים

בכל שלב בהתפתחות, חשוב להתאים את מברשת השיניים לגיל ולגודל הפה של הפעוט או הילד. עדיף להשתמש במברשת שיניים רכה, שקצות סיביה עשויים ניילון מעוגל. מברשת עם סיבים קשים מדי, עלולה לגרום נזק לחניכיים וחשוב להחליף את המברשת כשהיא משנה צורה, בתדירות של כל שלושה חודשים לערך.

גם את משחת השיניים, יש להתאים לגיל. משחות שיניים מכילות במקרים רבים פלואוריד, חומר המסייע למניעת עששת וחומרים נוספים לניקיון הפה, הלבנת השיניים והפחתת ריח רע מהפה. עבור פעוטות וילדים, חשוב לבחור במשחות שיניים מותאמות, שאינן מכילות פלואוריד, או מכילות את החומר בכמות קטנה ועם רכיבי טעם וריח מותאמים.

חשוב לא להפריז בכמות משחת השיניים ולהדריך את הילד להשתמש בכמות בגודל אפון ועד גיל שנתיים, עוד פחות מכך ואגב, בליעת כמות קטנה של משחה, לא תגרום לנזק.

More To Explore

0
    0
    העגלה שלך
    העגלה שלך ריקהחזור לחנות

      נרשמים לאתר ונהנים מצבירת נקודות, הטבות, מבצעים והנחות.